Tehniskā informācija

Jahtas SPANIEL tehniskie dati

  • Reģistrācijas Nr. 1183, uz buras LAT-79
  • Izsaukuma signāls YL 2405 MMSI Nr. 275114000
  • Pieraksta osta - Rīga
  • Kuģa tips – buru jahta, slups
  • Būves gads un vieta – 1979, Ščecina
  • Korpusa materiāls – stiklaplasts
  • Kuģošanas kategorija: A kategorija (“Okeāns”)
  • LOA = 17,06 m;  Bmax = 4,16 m;  D (iegrime) =2.90 m
  • Ūdensizspaids – 14.5 t.
  • Buru laukums 150 kv.m
  • Dzinējs: Yanmar 4JH2BE 50 ZS (37 kW)
  • Time Correction Factor (Tall Ships Races 2018) = 0.8726
  • Glābšanas aprīkojums: Plosts RFD Ltd. 12 vietīgs,   EPIRB McMURDO PW 604, kods A26D052F6400001
  • Sakaru iekārtas: UĪV rācija DSC Link 8 un MF/ HF Rācija ICOM IC-M801E
  • Navigācijas iekārtas: GPS Furuno, Garmin, Radars Furuno M 1621, EC Ploteris
  • Dīzeļdegvielas tanki 170 ltr +35 ltr (rezerves bāka)
  • Dzeramā ūdens tanki 550 ltr

Balvas

Tall Ships Races 2018 balvas

 Race 1 kapteiņa Ivo Ivanova vadībā tika izcīnīta:

Sporta sacensībās Esbjerg Spaniel komanda izcīnja

Posmā Race 2 kapteiņa Edgara Matīsa vadībā tika izcīnīta

Sezonas kopvērtējumā Spaniel ieguva:

The Cutty Sark Tall Ships’ Races 1998 – 2003

The Tall Ships’ Races 2004 – 2017

PRIZES OF  CLASS C (C/D) VESSELS

2014

Harlingen – Fredrikstad

Wilhelmstad

St Iv

Black Diamond

2014

Bergen – Esbjerg

St Iv

Wilhelmstad

Black Diamond

2015

Klaipeda – Szczcecin  48

Spaniel

Dar Szczecina

Polonez            

2015

Belfast – Alesund        49

Ocean Spirit

Polonez

Spaniel                 

2015

Kristiansand – Aalborg

Hosanna

St Iv

Black Diamon


 

2016

Antwerp – Lisbon

St Iv

Spaniel

Challenge Wales  

2016

Lisbon – Cadiz             50

Black Diamond

St Iv

Hosanna


 

2016

Cadiz – Cabo De Sao Vicente

Hosanna

StIv

Spaniel                 

2017

RDV R2 Sineša-Bermuda



 



 

Spaniel (B/C/D class)

2017

RDV R3 Bermuda-Bostona

Spaniel (C class)

Regina Germania



 

2017

RDV R4 Bost. - St Lawrence

Geronimo

Rona II

Spaniel (C/D class)

 

2017

 

RDV R5 Halifax – Le Havre

Regina Germania

Spaniel (C class)



 

Spaniel apmeklētās valstis un ostas 1998 – 2016

65 ostas 15 valstīs (Lielbritānija, Portugāle, Spānija, Īrija, Francija, Dānija, Polija, Somija, Zviedrija, Vācija, Nīderlande, Norvēģija, Latvija, Krievija, Lietuva, Bahamas, USA, Kanāda)
 

Spaniel SPECIAL PRIZES

2000 Stocholm – Flensburg - 1st Overall on Corrected Time

2001 Bermuda Cup – highest placed vessel in Class C on Corrected Time for the Race Series

2002 Santander – Portsmouth - 1st Overall on Corrected Time

2004 Angela Cup – highest placed vessel in Class C on Corrected Time for the Race Series

2005 Waterford – Cherbourg – First Ship across the Finish Line (Line Honours)

2012 StMalo – Lisbon - 1st on Elapsed Time

2013 Riga – Szczecin – First Ship across the Finish Line (Line Honours)

2016 Antwerp – Lisbon – First Ship across the Finish Line (Line Honours)

2017 RDV R2 Communication Prize

2017 RDV R3 Crew Parade Prize

2017 RDV R5 Communication Prize

2017 RDV THE FRIENDSHIP TROPHY

2017 SULTAN QABOO TROPHY

2018  Race 2 kapteiņa Edgara Matīsa vadībā tika izcīnīta

        2018 TSR Sezonas kopvērtējumā Spaniel ieguva:



 

KOPĀ SPANIEL BALVAS

48 sacensību posmos 24 godalgotas vietas (9 -1.vietas, 6 -2.vietas, 10 -3.vietas )

13 Speciālās balvas



 



 



 




 

Vispārīga informācija

JAHTAS „SPANIEL” KOMANDAS NOTEIKUMI 2019

Komandas komplektācija

  1. Jahtas „Spaniel” komanda (turpmāk - komanda) ir brīvprātīga cilvēku kopa, kas   apvienojusies, lai nodrošinātu sev iespēju burāt, piedaloties jahtas „Spaniel” un citu Latvijas Burāšanas Mācību asociācijas (LBMA) sadarbības jahtu uzturēšanā, ekspluatācijā un jūrā braukšanā ar savu personīgo līdzdalību, darbu un finansiālo ieguldījumu.

     2. Komandā var iekļauties jebkurš, neatkarīgi no vecuma, dzimuma tautības vai ticības. Tālos burājumos var piemērot minimālā vecuma ierobežojumus.

      3. Komanda ir domubiedru grupa, kuras darbība pamatojas uz savstarpēju cieņu unuzticēšanos. Komanda atkarībā no pieredzes un disciplīnas tiek iedalīta: kapteiņos, vecajos, seileros un zaļajos.

     4. Zaļo pieņem seileru kategorijā pēc vienas sezonas ar seileru un vecajo koleģiālu lēmumu, kuru vainago ar zaļā uzrāpšanos (vai uzvilkšanu) vismaz līdz pirmajam (no klāja skaitot) zāliņam.

     5. Seileru pieņem vecajo kategorijā pēc trijām sezonām (ieskaitot zaļo stāžu) ar vecajo koleģiālu lēmumu, to vainago ar seilera galvas iemērkšanu jūras ūdenī.

     6. Spaniel komandas kapteiņi, kuriem ir pietiekama pieredze un kompetence patstāvīgā jahtas Spaniel un citu LBMA sadarbības jahtu vadīšanā un zināšanas, kas pietiekamas pārējo komandas locekļu apmācībai, un kuriem ir jahtu kapteiņa kvalifikācija, veido Kapteiņu kolēģiju. Jaunus kapteiņus iekļauj kapteiņu kolēģijā pēc veiksmīga tāljūras reisa kapteiņa amatā, vadot jahtas Spaniel komandu.

     6. Par nopietnu disciplināru pārkāpumu (uzvedības, vai drošības normu pārkāpumu) ar kapteiņu kolēģijas lēmumu seilerus vai vecajos var pazemināt par vienu kategoriju.

     7. Komandas sapulcē, kuru sasauc marta mēnesī, uzņem jaunos komandas biedrus, kuri iesniedz 1.pielikumā noteiktās formas Pieteikumu, nosūtot to uz e-pasta adresi burat@lbma.lv vai aizpildot elektroniski Latvijas Burāšanas mācību asociācijas (LBMA) mājas lapā www.lbma.lv/burat.

     Komandas biedru e-pasta adreses iekļauj ”komandas listē”, lai ar e-pasta adreses komanda@spaniel.lv  starpniecību izziņotu komandai svarīgu operatīvo informāciju. Šo e-pasta adresi nedrīkst izmantot ar komandas jautājumiem nesaistītas informācijas izplatīšanai.

    8. Komandas biedru pienākums ir maksāt 10.punktā noteikto dalības maksu, kā arī visos reisos, darbos un citos komandas pasākumos obligāti ievērot drošības prasības, kuras atbilstoši situācijai nosaka un kontrolē jahtas kapteinis. Jāievēro arī vispārējās uzvedības normas gan jūrā, gan ostās.

   9. Priekšlikumus par jahtas „Spaniel” un citu LBMA sadarbības jahtu uzturēšanu, ekspluatāciju un izmantošanu izstrādā jahtas kapteiņu kolēģija sadarbībā ar LBMA valdi, piedaloties arī citiem kvalificētiem komandas locekļiem.

Dalības maksa

   10. Komandas biedra dalībmaksa ir 100 EUR tiem, kuriem ir 26 gadi un vecākiem un 50 EUR tiem, kuriem līdz 2019.gada 5. jūlijam vēl nav 26 gadi. Komandas biedru dalības maksu, kā arī 15.punktā noteikto kompensācijas maksu par nenostrādātajām stundām komandas biedrs veic ar bankas pārskaitījumu Latvijas Burāšanas mācību asociācijai, reģ. Nr. 40008072115, Swedbank kontā LV21HABA0551004835186, norādot savu vārdu un uzvārdu un maksājuma pamatojumu ”par līdzdalību jahtas Spaniel komandā”.

    11. Komandas biedru dalības maksu jāiemaksā līdz 2019.gada 30.aprīlim. Komandas biedri, kuriem līdz 2019.gada 5.jūlijam vēl nav 17 gadi, ir atbrīvoti no komandas biedra dalības maksas.

    12. Komandas biedrs, kurš nav samaksājis dalības maksu 11.punktā norādītajā termiņā, zaudē tiesības šajā sezonā bez maksas piedalīties jahtas ”Spaniel” reisos, ieskaitot vietējos burājumus, bet var piedalīties reisos viesa statusā, maksājot par to 30 EUR dienā garā reisā vai īsajā vietējā reisā.  No komandas biedru dalības maksas ir atbrīvots jahtas īpašnieks, kā arī jahtas kapteinis, kas vada jahtas remonta darbus.      

   13. Komandas biedram, piedaloties regatē „Tall Ships Races 2019”, kā arī citos reisos ārpus Rīgas jūras līča, ieskaitot stāvēšanas laiku ostās, jahtas Reisa kasē ir jāmaksā 20 EUR dienā. Šo reisa maksu veic visi, kuri konkrētā reisā ir uz jahtas neatkarīgi no vecuma un statusa. Šo maksu iekasē attiecīgā reisa kapteinis un to izlieto pārtikas un citu tekošo jahtas izdevumu segšanai. Šī iemaksa Reisa kasē nav saistāma ar 10. punktā noteikto komandas biedru dalības maksu.

Remonta darbi

    14.  Jahtu remonta darbus pirms jahtu nolaišanas ūdenī plānots veikt Voleros (Valsts Vides dienesta bāzē) līdz 5.maijam. Turpmākās burāšanas sezonas laikā visiem komandas biedriem jārūpējas par jahtu tehniskā stāvokļa aprīkojuma uzturēšanu labā kārībā.

    15. Visai komandai ir obligāti jāpiedalās jahtu remonta darbos pirms iecelšanas ūdenī, kā arī sagatavošanas periodā (līdz 15.jūnijam). Kopā jānostrādā vismaz 20 stundas, minimāli jānostrādā 10 stundas, ievērojot 16.punktā noteikto kompensācijas maksu un jābūt uz jahtu iecelšanu ūdenī, ja tam netraucē citi ļoti svarīgi apstākļi. Pirms remonta darbiem darbu vadītājs veic drošības instruktāžu, ko komandas biedri apstiprina ar savu parakstu darba drošības instruktāžas žurnālā.

    16. Komandas biedrs, kas nav nostrādājis 20 stundas, iemaksā kompensācijas naudu 5 EUR par katru nenostrādāto stundu. Visas iemaksas veic ar pārskaitījumu 10.punktā norādītajā LBMA bankas kontā ar norādi “par remonta darbiem”.

    17. Gadījumā, ja jahtai rodas materiāli zaudējumi komandas biedra rupjas neuzmanības dēļ, šie zaudējumi jāsedz vainīgai personai. Ja šādā gadījumā rodas domstarpības, galīgo lēmumu pieņem kapteiņu kolēģija.

Reisi 2019. gada burāšanas sezonā

     18. Komandas biedriem aktīvi jāpiedalās 2019.gada sezonas burāšanas pasākumos.

     19. Jahta “Spaniel” ir pieteikta dalībai starptautiskajā regatē  “Tall Ships Races 2019” pa maršrutu  Rīga (22/6) – Aalborg (3/7 – 6/7) – Race 1 – Fredrikstad (11/7 - 14/7) – Cruise in Company – Bergen (21/7 -24/7) - Race 2 – Aarhus ( 1/8 – 4/8). No Aarhus  tiek plānots reiss vairākos posmos uz Tenerifi, kur jahta paliks līdz 2020.gada jūnijam, kad startēs uz TSR 2020 no Lisabonas. Visu 2019. gada sezonā plānoto reisu saraksts ir pieejams un pieteikšanās uz šiem reisiem notiek LBMA mājas lapā (sk. 22.punktu).

Pieteikšanās uz reisiem

     21. Visos reisos piedalās ne vairāk kā 12 komandas biedri. Visos TSR 2019 posmos no Aalborg līdz Aarhus ne mazāk kā pusei no komandas biedriem jābūt vecumā no 15 līdz 25 gadiem. Šis vecuma ierobežojums neattiecas uz citiem 2019. gada sezonas reisiem.

     22. Dalībai TSR 2019, ieskaitot palīgreisus, komandas biedri reģistrējas elektroniski nosūtot elektroniskā pasta vēstuli komandas menedžerim Jurim Radus uz e-pasta adresi juris.radus@sta-latvia.lv vai piesakoties reisam LBMA mājas lapā www.lbma.lv/pieteikties_reisam.

    23. Juris Radus uztur komandu komplektācijas sarakstu pa reisiem un kopā ar reisu kapteiņiem pārrauga racionālu komandas komplektāciju, lai ievērotu vecuma cenzu, nepieciešamo pieredzi, drošību un saskaņotu komandas intereses visos reisos. Aktuālais komandu saraksts atrodams LBMA mājas lapā www.lbma.lv/komandas .

   24. Ja uz vienu TSR 2019 reisu pieteikušies vairāk nekā 12 komandas biedru, priekšroka dalībai ir tiem komandas biedriem, kuri piesaistījuši sponsorus vai piesaistījuši jaunus dalībniekus TSR 2019 reisiem un palīgreisiem.

  25. Galīgo katra reisa vai palīgreisa komandas sastāvu apstiprina attiecīgā reisa komandas kapteinis, ievērojot visu reisu komandu komplektācijas nepieciešamību. Reisu kapteiņi ir tiesīgi noteikt papildus ierobežojumus attiecīgā reisa komandas locekļu skaitam, ņemot vērā plānoto reisa ilgumu un drošības apsvērumus, kā arī noteikt pieteikšanās maksu savam reisam, ko uzsākot reisu ieskaita reisa kasē.

   26. Komandas biedriem līdz iziešanai uz TSR 2019 obligāti jāapgūst 2.pielikumā aprakstītās minimālās prasmes, kas ir orientējošas un kapteiņi ir tiesīgi tās grozīt un papildināt, ievērojot labas jūras prakses principus

Komandas biedru datu apstrāde

27. LBMA ir personas datu pārzinis. Jebkura informācija, ko komandas biedri nodod LBMA tiek apstrādāta saskaņā ar Latvijā spēkā esošajiem datu aizsardzību regulējošajiem normatīvajiem aktiem. LBMA komandas biedru sniegto informāciju izmanto vienīgi tiem mērķiem, kam šī informācija ir sniegta.

28. Pieteikumā (elektroniski vai fiziskā formātā) sniegto personas datu apstrādes mērķi ir:

       28.1. organizatoriskās un operatīvās informācijas apmaiņa;

       28.2. komandas sarakstu komplektēšana;

       28.3. dalības maksas apmēra noteikšana;

       28.4. burāšanas un ar to saistītu iemaņu izvērtēšana.

29. Ar šiem noteikumiem komandas biedri tiek informēti, ka pasākumi un aktivitātes, kurās piedalās un / vai kuras rīko LBMA un komanda, var tikt fotografēti un filmēti. Fotogrāfijas un videomateriāli var tikt ievietoti LBMA un jahtas “Spaniel” mājaslapās, kā arī LBMA un jahtas “Spaniel” sociālajos portālos facebook, twitter un instagram. Jebkuram komandas biedram ir tiesības iebilst un pieprasīt pārtraukt šajā punktā minētās darbības, ja komandas biedrs ir tieši identificējams un LBMA ir tehniskas iespējas neizmantot un dzēst konkrēto datu fiksāciju.

                                                                                                           * * *

1. pielikums

Jahtas „Spaniel” Komandas noteikumiem

PIETEIKUMS JAHTAS „SPANIEL” KOMANDĀ

Lūdzu pieņemt mani jahtas „Spaniel” komandā.

Ar jahtas „Spaniel” Komandas noteikumiem esmu iepazinies, tos atzīstu un apņemos pildīt, atļauju apstrādāt personas datus un apliecinu, ka sniegtā informācija ir patiesa.

Mani dati ir šādi:

   Vārds, uzvārds

 

 

   Dzimšanas datums

 

 

   E-pasta adrese

 

 

   Mobilais telefons

 

 

   Burāšanas pieredze

  (lūdzu norādiet burāšanas pārgājienus pēdējos 2 gados, ja tādos esat piedalījies)

 

 

 

 

  Piešķirtā atpūtas kuģu vadītāju kategorija vai     līdzvērtīga kvalifikācija

 

 

  Peldētprasme

 

 

  Par burāšanas iespējām uz Spaniel uzzināju no

 

  Paraksts*, datums

 

 

* Ja pieteikuma aizpildīšanas dienā persona nav sasniegusi 18 gadu vecumu, pieteikuma anketu paraksta personas vecāks vai likumiskais aizbildnis. Šādā gadījumā jānorāda arī personiskā paraksta atšifrējums.

 

 Aizpildītu un parakstītu pieteikumu jānosūta uz e-pastu: burat@lbma.lv

 

2.pielikums

Jahtas „Spaniel” Komandas noteikumiem

KOMANDAS MINIMĀLĀS PRASMES

      Jahtas „Spaniel” komandai tiek noteiktas šādas minimālās prasmes, kas obligāti jāapgūst līdz jahtas iziešanai reisos ārpus Rīgas jūras līča. Konkrētā reisa kapteinis ir tiesīgs tās grozīt un papildināt, ievērojot labu jūras praksi un informēt par to komandu.

   1. Zināt jahtas daļu un aprīkojuma terminoloģiju, izvietojumu un pielietojumu:

1.1. fors, ahters, kokpits, u.c.;

1.2. falles, šotes. , štagas, vantis, zāliņi, u.c.;

1.3. buras – grots, foks, genoja, spinakers, u.c.;

1.4. kā lietot glābšanas vestes;

1.5. zināt, kur ir glābšanas plosts, EPIRB, raķetes, glābšanas vestes un drošības jostas;

1.6. vinčas, to izmantošanu, it sevišķi grota falles viņčas darbību, ceļot mastā cilvēku ar bocmaņa krēsliņu ;

1.7. navigācijas uguņu un aparātu ieslēgšana;

1.8. signālkarogus V, F, O, W un to nozīmi.

      2. Mācēt veikt:

2.1. halzes maiņu – kā stūrēt, kā pievilkt, atlaist šotes un bakštagas, u.c., sevišķi veicot pagriezienu „ar vēju”;

2.2. piedalīšanās pieiešanas un atiešanas no krasta manevros – padot un nostiprināt

galus, fenderus, u.c.;

2.3. sasiet mezglus – bocmaņa, plakano, astoņnieku, uzlikt galus uz klampas un

vinčas;

2.4. sakārtot jahtu – sakopt kajītes, nomazgāt klāju, uzlikt pārsegus;

2.5. sakoilēt galus, salocīt buras;

2.6. veikt rēvēšanu;

2.7. izmest un izcelt enkuru;

2.8. uzvilkt un piepūst glābšanas vesti;

2.9. glābšanas plosta sagatavošanu un nolaišanu ūdenī;

2.10. EPIRB un pirotehnisko līdzekļu izmantošanu;

2.11. piedalīties manevrā „cilvēks aiz borta”, ieskaitot MOB pogas aktivizēšanu;

2.12. noteikt kuģu un bāku ugunis;

2.13. pamatdarbības vietas noteikšanai uz kartes un kursa nospraušanai;

2.14. izmantot jahtas sakaru līdzekļus;

2.15. iedarbināt un izslēgt dzinēju;

2.16. lietot ugunsdzēšamo aparātu un ugunsdzēšamo segu.

     3. Pirms iziešanas reisā kapteinis veic drošības instruktāžu visai reisa komandai, un  veic attiecīgu ierakstu Kuģa žurnālā.

 

 

Mūs atbalsta

Kategorijas

Seko mums

Par jahtu

Facebook

Komanda

Twitter

Vēsture

Instagram

Jūras stāsti

Instagram

Atbalstītāji

Instagram

Kontakti

Instagram

Saites